Terugblik 2017

Het 1e Nationaal Congres Gastvrij Bereikbaar (NCGB17) op 23 januari 2017 was een succes. In de eerste plaats was dit te danken aan het uitgangspunt: het samenbrengen van de sectoren gastvrijheid en mobiliteit. De deelnemers vormden daarbij een boeiende mix van gastvrijheidondernemers, aanbieders van mobiliteitsoplossingen en overheden. De kennismaking tussen deze werelden leidde al ter plaatse tot vruchtbare contacten.

Het congres bood een gevarieerd programma aan sprekers met uiteenlopende onderwerpen van de laagdrempelige Travellers’ Journey tot meer technische verhalen. Jos Vranken, directeur van NBTC Holland Marketing en ambassadeur van Gastvrij Bereikbaar, opende de dag met een vlammend betoog over het belang van bereikbaarheid in ‘HollandCity’. Naast een plenair gedeelte was er een keuzeprogramma met gevarieerde parallelsessies.
Een deel van het succes was mede te danken aan Spant! in Bussum. Naast de uitmuntende voorzieningen en verzorging, was deze locatie zeer geschikt door de manier waarop zij haar gastvrije bereikbaarheid serieus neemt. Aan het einde van de dag hebben de deelnemers in de zaal unaniem de wens uitgesproken dat dit congres een vervolg krijgt. Het Team Gastvrij Bereikbaar is daarom nu bezig met de voorbereiding van NCGB18.

Een korte terugblik:

  1. Terugblik NCGB17: sprekers, presentaties en foto’s
  2. NCGB17: Bereikbaarheid belangrijkste van 5 B’s voor bestemmingen
  3. Travellers’ Journey: leer van de reis van uw gast

 

1. Terugblik NCGB17: sprekers, presentaties en foto’s

Op 23 januari 2017 spraken de gastvrijheidssector en de mobiliteitssector elkaar tijdens het 1e Nationaal Congres Gastvrij Bereikbaar (NCGB17) in Spant! in Bussum. Onderwerp van gesprek was ‘de reis van de gast’. Bereikbaarheid is een wezenlijk onderdeel van gastvrijheid, doch de heen- en terugreis worden vaak vergeten als onderdeel van de ‘customer journey’. Doel van het congres was kennis te delen over hoe je als gastheer/gastvrouw van een locatie of evenement de ‘reis van je gast’ kunt verbeteren.

Klik hier voor de gastsprekers, hun presentaties en foto’s van het NCGB17.

2. NCGB17: Bereikbaarheid belangrijkste van 5 B’s voor bestemmingen

Leisure en Bereikbaarheid stonden in de picture tijdens het NCGB17 eind januari in Spant! in Bussum. Travelblogger Sanne Bakker schreef voor TravelNext een uitgebreid blog over het congres.

De conclusie: Bereikbaarheid is de belangrijkste van de 5 B’s uit de marketingmix.

Via deze link lees je haar blogpost en de interessante cases die tijdens het congres aan bod kwamen.

3. Travellers’ Journey: leer van de reis van uw gast

‘Beleving’ is voor veel bedrijven de ervaring ‘ter plekke’ van de bezoeker. Beleving gaat echter verder dan dat! Ook de heen- en terugreis vormen een cruciaal onderdeel van de beleving, maar worden maar al te vaak over het hoofd gezien. Een Travellers’ Journey© brengt de volledige ‘reis van uw bezoeker’ in beeld, zowel qua reisbeleving, reizigerslogistiek, als de aansluiting op de logistiek van het reisdoel (locatie of event). De uitkomst van een Travellers’ Journey© biedt input voor het direct verbeteren van de reisbeleving van uw bezoeker.

Bent u verantwoordelijke voor de ontvangst van bezoekers op een locatie of evenement? En wilt u de ‘reis van uw bezoeker’ duurzaam verbeteren? Het team van Gastvrij Bereikbaar maakt Travellers’ Journeys voor onder andere:

  • hospitality sector: hotels, restaurants, musea, theaters
  • opleidingsinstituten: universiteiten, hogescholen
  • zorginstellingen: ziekenhuizen, verpleeginstellingen
  • evenementen: congres- en concertlocaties
  • binnensteden en regio’s

Volg deze link als u meer wilt weten over de Travellers’ Journey of het laten uitvoeren daarvan.